Plan Pracy Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2024/2025
w Szkole Podstawowej nr 1 w Wągrowcu
Główne cele działalności:
Ø Budowanie wśród uczniów poczucia własnej wartości oraz poczucia przydatności działania na rzecz szkoły.
Ø Urzeczywistnienie idei wolności poprzez rozumienie i poszanowanie elementarnych praw człowieka.
Ø Kształtowanie samodzielnego i świadomego kierowania swoim postępowaniem.
Ø Realizacja celów winna być połączona z dbałością o kształtowanie i rozwijanie patriotyzmu, dbanie o dobre imię szkoły, jej honor, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji.
Założenia na rok szkolny 2024/2025:
- Przygotowanie uczniów do świadomego i odpowiedzialnego uczestnictwa w życiu społecznym.
- Stwarzanie sytuacji dających możliwość wykazania inicjatywy samorządowej w bezinteresownym działaniu na rzecz szkoły i środowiska.
- Ukazywanie sensu praw i obowiązków, zasad i reguł, nakazów i zakazów obowiązujących w życiu społecznym.
- Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny oraz środowiska lokalnego;
- Kultywowanie tradycji i obrzędów szkolnych.
- Rozwijanie prawidłowych zachowań sprzyjających bezpieczeństwu w różnych sytuacjach.
- Uświadomienie roli dziecka jako ucznia w rodzinie i społeczności lokalnej. Prace w ciągu roku szkolnego:
- Organizowanie zebrań samorządu uczniowskiego.
- Współdziałanie z władzami szkolnymi i wychowawcami klas.
- Prowadzenie gazetki ściennej Samorządu Uczniowskiego.
- Współpraca z Wolontariatem „Przybij 5” i udział w akcjach charytatywnych.
- Pogadanki tematyczne np.: szeroko rozumiane bezpieczeństwo, prawa ucznia.
- Wspieranie konkursów i przedsięwzięć podejmowanych przez nauczycieli.
- Współudział w uroczystościach szkolnych.
Pomoc przy organizacji uroczystości szkolnych:
- Akademia z okazji rozpoczęcia roku szkolnego;
- Dzień Edukacji Narodowej;
- Ślubowanie klas I;
- Obchody Narodowego Święta Niepodległości;
- Uczczenie rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja;
- Akademia z okazji zakończenia roku szkolnego;
- Inne uroczystości szkolne według potrzeb.
Plan pracy Rady Samorządu Uczniowskiego w roku 2024/2025:
Miesiąc |
Planowane działania |
Wrzesień |
• Kampania wyborcza oraz wybory do szkolnego Samorządu Uczniowskiego. • Prowadzenie gabloty RSU, dbanie o estetykę i wystrój korytarzy.
|
Październik |
• Zebranie samorządu. • Wpisanie propozycji zgłaszanych przez przedstawicieli samorządu do planu pracy. • Ustalenie harmonogramu zadań i określenie terminów ich realizacji • Przedstawienie Planu Pracy RSU Dyrekcji szkoły. • Organizacja obchodów Dnia Edukacji Narodowej. • Pomoc w przygotowaniach do ślubowania klas pierwszych. • Święto Dyni – konkurs międzyszkolny – pomoc w dekoracji holu. • Współpraca z wolontariatem. • Prowadzenie gabloty RSU, dbanie o estetykę i wystrój korytarzy.
|
Listopad |
• Wspólnie porządkowanie pomnika i grobu poległych w czasie II wojny światowej, zapalenie zniczy i złożenie kwiatów. • Udział w apelu z okazji Obchodów Narodowego Święta Niepodległości. • Organizacja klasowych spotkań „andrzejkowych”. • Szkolna zabawa andrzejkowa – dyskoteka. • Akcja z okazji Dnia Życzliwości i Pozdrowień – łańcuch życzliwości. • Zbiórka karmy dla schroniska „Cywil” w Rybowie. • Ślubowanie klas pierwszych – życzenia dla pierwszaków. • Współpraca z biblioteką szkolną – popularyzacja wśród uczniów młodszych klas. • Prowadzenie gabloty RSU, dbanie o estetykę i wystrój korytarzy. |
Grudzień |
• Pomoc w organizacji szkolnych „mikołajek” – dzień w przebraniu za świętego Mikołaja, renifera i elfa. • Akcja „ Mikołajki na łyżwach”. • Kiermasz świąteczny. • Wykonanie kartek z życzeniami dla emerytowanych nauczycieli oraz zaprzyjaźnionych instytucji z okazji Świąt Bożego Narodzenia. • Organizacja klasowych spotkań bożonarodzeniowych. • Współpraca z biblioteką szkolną – popularyzacja wśród uczniów młodszych klas. • Prowadzenie gabloty RSU, dbanie o estetykę i wystrój korytarzy. |
Styczeń |
• Udział w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. • Starsi uczą ratować – nauka udzielania pierwszej pomocy. • Podsumowanie działań samorządu szkolnego w I półroczu. • Współpraca z biblioteką szkolną – popularyzacja wśród uczniów młodszych klas. • Prowadzenie gabloty RSU, dbanie o estetykę i wystrój korytarzy.
|
Luty |
• Poczta „walentynkowa”. • Dzień kolorowej koszuli. • Słodkie serca – sprzedaż ciast i ciasteczek w “tłusty czwartek” – akcja we współpracy ze szkolnym wolontariatem. • Starsi uczą ratować – nauka udzielania pierwszej pomocy. • Współpraca z biblioteką szkolną – popularyzacja wśród uczniów młodszych klas. • Prowadzenie gabloty RSU, dbanie o estetykę i wystrój korytarzy. |
Marzec |
• Zorganizowanie szkolnych i klasowych obchodów Dnia kobiet – życzenia dla wszystkich dziewcząt i pań, wręczanie upominków. • Pomoc w organizacji Pierwszego Dnia Wiosny. • Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa – akcja informacyjna, okazanie solidarności z osobami zmagającymi się z trisomią poprzez założenie skarpetek nie do pary. • „Mam talent”- szkolny konkurs talentów. • Starsi uczą ratować – nauka udzielania pierwszej pomocy. • Współpraca z biblioteką szkolną – popularyzacja wśród uczniów młodszych klas. |
Kwiecień |
• Dzień Świadomości Autyzmu – akcja “dzień w niebieskich ubraniach”. • Dzień tenisa stołowego – rozgrywki międzyklasowe. • Wykonanie kartek z życzeniami wielkanocnymi dla emerytowanych nauczycieli oraz instytucji zaprzyjaźnionych ze szkołą. • Dzień tańca – pokaz taneczny oraz wspólne wykonanie wybranego tańca. • Prowadzenie gabloty RSU, dbanie o estetykę i wystrój korytarzy. |
Maj |
• Święto Flagi i Konstytucji 3 maja – wykonanie dekoracji w gablocie, pomoc w organizacji akademii. • RSU wspiera klasy VIII przed egzaminem – przygotowanie skrzynki na życzenia i dobre słowo dla uczniów klas VIII. • Prowadzenie gabloty RSU, dbanie o estetykę i wystrój korytarzy. |
Czerwiec |
• Pomoc w organizacji obchodów Dnia Dziecka. • Zainicjowanie akcji “Odliczanie do WAKACJI” – informowanie uczniów o ilości dni, które zostały do końca roku szkolnego. • Pomoc przy organizacji Dnia Rodziny i Sportu. • Pomoc w przygotowaniu akademii z okazji zakończenia roku szkolnego. • Prowadzenie gabloty RSU, dbanie o estetykę i wystrój korytarzy. • Podsumowanie działalności Samorządu Uczniowskiego i przygotowanie sprawozdania. • Opracowanie wniosków do pracy na następny rok szkolny. |
Zapisy w planie pracy Samorządu Uczniowskiego mogą ulec modyfikacji na skutek zaistniałych sytuacji wynikających z potrzeb szkoły i jej uczniów. Zmiany mogą również nastąpić ze względu na ewentualne przeniesienie uczniów na zdalne nauczanie.